onsdag 9 maj 2012

Nix nostalgi men längta får man


Jag tänker tillbaka. På förra året. På maj då jag var farfarledig med Stella. Då jag varenda morron cyklade till Vasastan och var med henne medan föräldrarna jobbade.
Hur vi knallade upp i lunden, gungade och kollade in hundarna i rastgården. Hur vi fikade på Odengatan och delade kanelbulle. Hur vi lekte och klappade lamm, firade norska nationaldagen och åkte spårvagn.
Jag skulle kunna räkna upp minnena resten av dagen. Mina minnen. Stella kommer nog inte ihåg så mycket. Fast att hon fick glass ibland minns hon nog. Hon brukar säga det: Hos farfar får man glass efter maten. Säg inget Stella, men förra året fick du glass före maten också.
Visst kan man väl få längta? Nu när Stella flyttat från Vasastan och blivit Brommatjej. Och farfar blivit ett år äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar