onsdag 3 augusti 2011

Hallå där!

Det börjar dra ihop sig. Semestern är slut och jag arbetar redan min tredje dag. Skön sommar på det hela taget med en massa SMHI-missar av det torrare slaget som jag tackar för.
Framöver ska jag försöka bli en lite bättre människa och aktivare bloggare. Som morot för den ambitionen har jag startat en fotoblogg på Fotosidan. Nåja, den är initierad men ännu inte påbörjad. I den ska jag visa mina bilder, företrädesvis i svartvitt och inte använda så många ord.
Och här, på Stellabloggen, ska jag fortsätta resan som farfar med de tankar ett sånt liv för med sig. Inte så mycket med fokus på mitt växande barnbarn kanske, utan mer på rollen som åldrande patriark och klanhövding. (OBS! Ironi!)
Så det är bara att hålla ut. Nästa år blir det ännu en sommar som jag hoppas få vara med om. Fortsätt gärna läsa Stellabloggen och kolla sen efter Strövarkort (om nån vecka eller så) om ni vill se mina små svartvita avtryck av och i tillvaron. Där ska finnas både gammalt och nytt är ambitionen.
http://www.fotosidan.se/blogs/strovarkort/index.htm är adressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar