fredag 25 mars 2011

Rapport från snörvelriket

Sitter vid mitt skrivbord och funderar på om det är synd om mig eller inte. Kommer fram till att det är det - inte. För jag kan ju ändå jobba här i splendid isolation; mina hostattacker drabbar ingen annan även om min bröstkorg ömmar och värker.

Trodde vinterns förkylningar var över vid det här laget men ack vad jag bedrog mig. Bore hämnas på alla sätt han kan och är det något som är säkert så är det att det inte är säkert att vintern är död förrän hösten nalkas. Jag längtar efter värmeböljor, röd Campari och 45 graders värme!

Måste tyvärr ställa in mitt Norénbesök i kväll. Skulle sett Ren, men kan inte förmå mig till att hosta sönder föreställningen och ruinera andras upplevelse.

Så jag sitter här vid mitt välstädade skrivbord och känner mig som Strindberg. Hans skrivbord var det ordning på. Och lite synd var det väl om honom också?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar