måndag 21 mars 2011

Hemma bäst

Ny måndag, ny vecka men samla gamla liv. För drömlägenheten kanske var en dröm men en alldeles för stor sån. Dyr och spatiös och långt över min limit. Fast att gå på visningar är väl ett sätt att hålla ut så här i vinterns sista skälvande tid. Dessa dagar är som krypskyttarna var i Sarajevo; trots att kriget är slut och slaget förlorat så fortsätter den att brassa på och fälla oskyldiga.

Ja, jag vet. I år klagar jag inte på vintern. Men konstatera kan jag väl få i alla fall? Det finaste med lägenheten igår var terassen: stor och rymlig och in mot ett litet skogsparti i stället för gatan. Fast jag gillar att sitta på balkongen mot gatan. Även om det knappast är någon större genomströmning av människor så ger den ändå lite känsla av liv om sommarkvällarna.

Och snart mina vänner, snart värmer solen så mycket att jag kan sitta där igen. Med min frukost, med en bra bok, med ett glas rött. Så misströsta inte. Efter vinter kommer vår och skid(t)säsongen kan äntligen förpassas dit där den hör hemma: till helvetet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar