lördag 29 januari 2011

Stellas fredag i bilder

Vaknade rätt snuvig och med simmig blick. Fast efter frukost blev det bättre. Då började man komma i form skulle man kunna säga.

Sen måste man ju kolla in vad som händer och sker ute i världen. Det där med Egypten är ju inte att leka med.

Men lekte och lekte, det gjorde vi farfar och jag så gubben blev riktigt utmattad. Fast det blev jag också och då kunde vi ta oss en transportsträcka in till stan. Han sköt på och jag sov.

Och när jag vaknade var vi på kulturhuset. Farfar tog en latte för att smälta in bland alla dom andra lattevuxna men jag nöjde mig med en yoghurt och en halv banan. Träffade en liten tysk grabb som bara var ett halvår. En liten skit kort sagt.

Sen kollade vi in det där stället som vi ska gå till i maj när jag lärt mig att gå. Det var lite besvärligt nu när jag bara kan krypa, men vänta bara!

Ja, sen gick dan och det blev dags att fara hem igen. Nu var farfar trött och orkade inte gå så vi tog tunnelbanan till Odenplan och sen bussen.

En dag går mycket fortare än man tror och jag var riktigt lättad när kvällen kom så att farfar kunde andas ut. Han var nog lite pirrig för att vara ensam med mig för första gången. Men han skötte sig okej. Och till sist fick jag ta en dusch innan det var dags för pyjamasen.

PS från farfar. Stella somnade som en liten gris och sov gott ända tills jag gick och la mig. Då vaknade hon, pigg som en lärka och jag tyckte hon såg ut som Ove Sundberg där hon stod och tittade på mig över sängkanten. Fast efter nån timmes kamp slocknade vi utmattade bägge två. Och i morse såg hon inte ut som Ove Sundberg längre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar