måndag 10 januari 2011

Hur ska're bli?

Ja, det är det som jag grunnar på just nu. Om en månad fyller Stella ett år och då tycker jag det kan vara på tiden att stänga farfarsbloggen. Inte ska hon behöva sitta i mitt skyltfönster så mycket längre. Nu är hon ju en synnerligen egen person som snart tar sina första, ostödda steg.

Så hur ska det bli? Ska jag fortsätta bloggandet i någon annan form?

Just nu lutar det nog åt att jag lägger ner. Jag bloggskriver en hel del på mitt jobb, amosmagasin.se och känner att det inte finns outtömliga resurser. Och hur intressant är en snart 61-plusare egenligen? Inte mycket va?

Fast jag har en annan liten idé. Eller snarare önskan. Eftersom jag sysslar en del med fotograferande, skulle det vara kul att dra igång en fotoblogg i egen regi. Alltså inte haka på fotosidan.se eller nåt sånt, utan öppna eget. Att ha ett eget webbgalleri där jag kan visa mina bilder och uppdatera närhelst jag känner för det.

Håller just på och sonderar teknikaliteterna och vi får se vad jag kommer fram till. Men det skulle kunna vara såna här bilder jag lägger upp på en fotoblogg.





5 kommentarer:

  1. Det låter som en kanonidé! Jag röstar för.

    /David

    SvaraRadera
  2. Jag röstar också för den idén!
    //Chasid

    SvaraRadera
  3. Med en så överväldigande majoritet är det väl bara att ge sig. Ska alltså försöka ett fixa Tonströms Galleri.

    SvaraRadera
  4. Tonströms Galleri!?
    Gissa hur mycket bilder som finns hos Tonströms i Västervik!
    Faster Gun-Britt

    SvaraRadera
  5. Kanske läge för ett familjeföretag?

    SvaraRadera