lördag 8 januari 2011

Äntligen!

På måndag börjar det nya året. På riktigt. För det är inte förrän alla helgdagar är över och oxveckornas breda och isiga vägbana ligger framför oss som man kan tala om nytt år.

Fast jag tycker det är skönt. Jag har till och med förlikat mig med vintern i år. Har ni hört mig klaga det minsta över snön och kylan som jag ständigt gjorde förra vintern? Näe, tänkte väl det. Jag har förlikat mig nämligen. Accepterat att det är så här det är.

Därför tänkte jag använda den sista resten av julledighet till att bege mig ut på stan idag för att besöka utställningar och museer. Kanske får kameran till och med följa med. Ett livstecken så gott som något.

Och nästa helg kommer Stella med familj till stan. Ytterligare livstecken bättre än några andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar