måndag 6 december 2010

Fjälla 4 december

Så vackert att det nästan inte var verkligt. Fast verkligt blev det det när jag åkte hem på söndagen. Att köra 26 mil utan vindrutetorkare, från Fjälla till Solna, när temperaturen ligger runt nollan och vägen är dyngblöt och skitig, är ingen barnlek. Det går fast jag vill inte rekommendera det. Man blir expert på alla mackar utefter vägen och man lär sig små listigheter, som att bromsa in när man blir omkörd för att få minimal dusch över rutorna av omköraren.

Men som sagt, det gick. Och i morron ska jag få en ny vindrutetorkarmotor inmonterad. Det får bli min julklapp till mig själv: 4 000 spänn. God jul, Göran. Ho, ho, ho!

Fast den bästa julklappen blir förstås att få fira med Stella på landet i Fjälla. Det är nämligen där som tomten bor. Kolla förresten bollgreppet. Den tjejen kommer att bli en riktig lirare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar