fredag 5 november 2010

Paris, fredag

På Pont de l’Archeveche sitter det tusentals hänglås med Notre Dame i bakgrunden. Det är människor som har beseglat sin kärlek som satt ditt dem. Efter förrättat värv slängde de sen nyckeln i Seine. Kanske funkar och är i så fall möjligen en metod att få ner skilsmässostatistiken. Annars kanske lite gammaldags uthållighet kan vara modellen.

Mitt hotell, Amercaine heter det, invaderades i natt av amerikaner. Jag vet inte hur många dom var men det lät som om dom intagit hela våningsplanet. Pratandes, tjattrandes, ooooandes till långt in på småtimmarna. Och jag var alldeles för trött för att gå upp och be dom hålla klaffen. Men jag tog hämnd genom att tappa upp ett tidigt bad. Ledningarna här låter rejält nämligen. Fast bad är också väldans skönt för en tröttkörd rygg.

Idag ska jag jaga ikapp Monet som lär gömma sig i Grand Palais på andra sidan stan. Himlen stänker i blått och termometern landar runt sjutton så varför klaga. Dessutom har jag fantastiska pjucks.


1 kommentar:

  1. Hej Göran och Ingrid!

    Inte bara ost och fikon lite rött till måste de ju vara.Ha det bra i kärlekens stad lite avundsjuk kan man ju bli, men jag har ju träffat Stella och var går upp mot det...?
    Bitte

    SvaraRadera