söndag 14 november 2010

En söndag om hösten

Det var det förra veckan också. Och då var jag på Pere Lachaisekyrkogården i Paris. Mycket gravar blev det men så var det ju allhelgona också. Förra gången jag var på Pere Lachaise hittade jag inte den mest kända graven: Jim Morrisons. Jag gick helt enkelt bort mig bland alla tusentals stenkistor. Men denna gång, utrustad med en detaljerad karta, gick det bättre. Och för att riktigt utmana mig själv, letade jag även upp Edit Piaf, som ligger högst upp i högra hörnet av den jättelika kyrkogården. Det tog sin tid i ösregnet, men till sist fann jag henne.

Och visst regnade det och visst blev det lite kyligt, men den inre värme som följer i medvetande om att man är i Paris överstiger vida den man kan uppbringa på Stockholms vindompiskade gator. Fast på det stora hela är den ju inte så illa den heller. Och i maj blir det ännu bättre, för då ska jag vara farfarledig med Stella! Hoppas det inte regnar för mycket. Många gungor finns det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar