söndag 3 oktober 2010

Söndag före måndag

Alltid är det måndag. Nånstans. Och helgerna rusar som galna greyhounds med tungorna fladdrande runt öronen. Men om tre veckor är hon tillbaka i Solna, min Stella. Och jag funderar starkt på att ta en farfarsmånad med henne till våren då hon flyttar från Top of the World tillbaka till Vasastan.

Det ska tydligen vara möjligt att göra det. Och varför är jag inte förvånad? Sverige, Sverige, möjligheternas land. Klart att det är hart när omöjligt att driva opposition där man har sådana möjlig- och rättigheter uppdukade framför sig.

Är det nån som vet? Får en farfar vara hemma för att vara med sitt barnbarn? Precis som man fick som pappa för trettio år sen? Jag vill veta. För jag vill.


1 kommentar:

  1. annikatonstrom@hotmail.com7 oktober 2010 14:08

    Hej Göran! Du får fråga på försäkringskassa! Det är klart att du ska vara hos din underbara lilla Stella! Det är toppen med barnbarn! Kram! Kusin Annika!

    SvaraRadera