tisdag 26 oktober 2010

Det rör på sig

Visserligen har jag häcken full av jobb just nu, men jag tänker ändå fritt. Framåt. Mot Göteborg och Lars Norén till helgen. Och mot Paris till nästa. Med sina bistros, barer, gallerier och strejker. Tills dess måste mina knäck vara skrivna och klara så att jag, när jag väl trampar gate upp och gate ner i Monparnasse, kan känna mig riktigt sorglöst fri. Som Henry Miller gjorde. Eller Christer Strömholm. Två livsnjutare som drog fram genom Paris och sög i sig av livet. För Paris är lika med livet, sägs det. Och lika gott är väl det.
När jag kommer hem är det bara ett par veckor kvar innan Stella är tillbaka i Solna. I gungan i Frösunda. Om inte snön bäddat in och kvävt allt vid det laget. För det lär ska bli en jävla vinter i år. Också. Säger dom.
Fast man kan ju alltid klä på sig ordentligt. En tjock,varm, fin rosa polo till exempel.
Och får man sen bara tillräckligt mycket näringsrik och god mat så överlever man nog vintern också. Om det inte är för mycket morötter nermosade förstås...

3 kommentarer:

  1. Tack Göran för dom härliga bilderna du tar på Stella.Stella i den rosa tröjan är ju hur gosig som helst, den snor vi som bakgrundsbild på datorn. Mormor

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Jag undrar dock var fårskinnstofflorna är när hon gungar ;) Kram Stellas mamma

    SvaraRadera
  3. Tofflorna flög all världens väg. Lite stora än...

    SvaraRadera