söndag 5 september 2010

Upp och ner

Här rivs och här byggs så det står härliga till. Solna fullkomligt kokar av olika projekt. De symboliska hammarslagen dånar och jag lever med dom taktfasta dunken från pålkranar dygnet runt. Och det är spännande. Förutom Arenastaden nedanför min balkong, så är Karolinska officiellt igång nu också.

Men dom hade tjuvstartat redan innan Solna-Vickan klämde iväg jungfrusalvan häromdagen. Balkongdelen på Thorax, som jag satt på en av dom första dagarna efter operationen förra hösten, är nu historia. Och träddungen nedanför finns icke mer. I stället är nakna berget framskrapat för att kunna bli bortsprängt. Dock inte av sessan, antar jag. Hon har väl annat att syssla med kan tänka. Stort hus och trädgård att sköta. Dom här bilderna är tagna med min i-lur.

Ett...

Tu...

Tre...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar