fredag 3 september 2010

That old Friday feeling

Det är fredag. Nåt att glädja sig åt. Fast ändå, snart är det ju måndag igen. Ska det vara så här? Att man hoppar likt en gammal timmerflottare mellan helgernas fröjder och försöker uthärda och överleva stockarna däremellan?
Fast igår kväll var det nästan helg. (Tack Sös!) Önskekonsert med Ravels Bolero som mäktig avslutning. Ett uppåttjack jag bar med mig hela den tämligen sömnlösa natten. Men sämre komp kan man väl ha. Och idag ska skadan som Bergman tillfogade mig och min Alfa på Fårö i midsomras repareras. Nu njuter du va, gubbjävel?!
Men mina tankar går som vanligt till Stella, Top of the World. Nästnästa helg ses vi min skatt. Tills dess får detta vara Top of the World. Utsikten kanske inte är lika bedövande men den ger ändå visst perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar