lördag 7 augusti 2010

Sommarens uttåg?

Är det slut nu? Är sommaren över? Skulle kolla Bellman på Ulriksdal i kväll men det verkar regna in. Får väl smutta på nåt rött och trösta mig med. Och tänka framåt. På höstlovet. Jag blev nämligen med Paris häromda'n. Kunde inte låta bli helt enkelt, att trycka på "BOKA"-knappen. Den lyste emot mig på skärmen, den sa: Visst vill du uppleva Paris i november?

Jo, det vill jag och så får det bli. Men tillsvidare är jag lite smålessen över att sommaren långsamt tonar bort, för vad är alternativet? Helvetet. Snön. Kylan. Mörkret.

Paris får bli min fyr i mörkret. Å så Stella förstås. Henne ska jag hälsa på om ett par veckor, Top of the World. Ses, min skatt!


1 kommentar:

  1. Tänk att "bli med Paris". Det låter som en underbar tröst, när sensommarvemodet börjat krypa närmare.

    mvh
    Lisa

    SvaraRadera