torsdag 12 augusti 2010

Befogad kritik

Ser att Aftonbladet kritiserar dom svarta lådorna. "Maten" som serveras på sjukhus och äldreboende i Stockholm alltså. Det är en gudibehaglig gärning. Jag hade själv det tvivelaktiga "nöjet" att bli serverad såna svarta lådor förra hösten efter min operation och jag kan intyga att det inte var någon njutning.

Nu är jag inte superkräsen med maten. Jag kan i stort sett äta allting utom surströmming, bara det är vällagat och gjort med bra råvaror och kärlek. Det är inte dom svarta lådorna. Dom är inte tillagade alls. Dom är bara en svindyr ursäkt för "att nu har vi bestämt nånting". Politiker eller tjänstemän, skitsamma. Kryp till korset nu och erkänn att det ni bestämde var åt helvete!

För inte ska väl människor som redan är i underläge på grund av sjukdom eller ålder tryckas ner ytterligare. Näe, låt bestämmarna käka sina egna lådor tills kontraktstiden går ut. Och så kan Stadshuskällaren eller Operaditon få fixa catering till folket på sjukhusen och vårdhemmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar