söndag 6 juni 2010

Sovmorron

Jag tror vår tids värsta sjuka är den kollektivt dåliga sömnen. Den är orsak till både fysisk och psykisk så kallad ohälsa. Jag vaknar alltid tidigt. För tidigt och känner hur dränerad på sömn och vila jag är. Kraften liksom bara rinner ur kroppen och lämnar den som ett tomt skal.

Jag vaknade tidigt, mycket tidigt, idag också. Sen somnade jag om. Och vaknade nu. Nio! Sånt händer bara inte - men gjorde det ändå. Så lite mosig och drömtryfferad sitter jag här och funderar över vad jag ska göra med min dag. Men jag börjar väl som vanligt med att visa några hittills ovisade bilder.

Dublin, Irland.

Stonehenge, England.

Nara, Japan.

Barcelona, Spanien.

New York City.

Etna, Sicilien.

London, England

Berlin, Tyskland.

Istanbul, Turkiet.

Tel Aviv, Israel.

Brisbane, Australien.

Pisa, Italien.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar