torsdag 3 juni 2010

Ny dag

Nya möjligheter. Nya bilder. Som vanligt den här tiden på året känns det som att man inte hinner med. Allting drar iväg i en virvel av picknickar, fester och åtaganden som måste fixas. Och alltsammans för att man så småningom ska kunna få luta sig tillbaka och känna sig fri under ett par veckor.

Men fri är jag bara när jag själv styr min skuta. Lägger dess kurs och avgör när jag avseglar och varthän. Och dit är det en bit. En oöverstiglig bit känns det som när jag analyserar hur livet ter sig nu och framöver.

Förändring är ofrånkomlig. Sådan är tillvaron. Men det är inte givet att man måste bejaka dess utförande. Särskilt inte som det ibland innebär en återgång till gamla vägar som visat sig vara oframkomliga. Men hur förmedlar man sånt till nya vägvisare, okänsliga i sin iver att åstadkomma det de är satta att åstadkomma?

Man får hålla sig till sina passioner. Så här följer dagens fotoshow. Det närmar sig slutet, men ytterligare ett par dagars visning kan jag väl utlova. Så klicka och väx!

Maderno, Gardasjön, Italien.

På museet, Paris, Frankrike.

5th Avenue, New York City.

5th Avenue, New York City.

Tel Aviv, Israel.

Istanbul, Turkiet.

Berlin, Tyskland.

Hurghada, Egypten.

London, England.

1 maj, Linköping, Sverige.

Torquay, England.

3 kommentarer:

  1. Härmed meddelas att denna blogg hamnat i min mapp med bloggar jag följer…
    Länken till din sida har jag hittat hos http://www.fotosidan.se/blogs/chasid/index.htm
    /GustafE

    SvaraRadera
  2. Det är inte varje dag som jag ramlar över en fotoblogg med riktigt bra gatufoton men nu har jag gjort det och jag har även lagt in en länk till din sida i min blogg på Fotosidan :) Ser fram emot dina planer att skapa en portfolio för dina bilder!
    //Chasid

    SvaraRadera
  3. Kul och jag uppskattar givetvis att ni gillar mina bilder. Ska försöka fortsätta genomgången av mina gamla arkiv. Har några tusen svartvita neg i förrådet också att scanna.
    /Göran

    SvaraRadera