lördag 5 juni 2010

Avtändande trötthet

Läser Dan Backmans trötta recension av AC/DC i Svenskan. Jag var förstås inte på Stadion, men om inte ens det vilda bandet kan väcka honom ur hans apatiska slummer, som bara tycks näras av melodifestivalen, kanske det vore på tiden att syssla med annat? För DB:s musikkritik är det mest avtändande som finns i svensk press.

Man får tycka precis vad man vill om precis vad man vill. Men jag kräver åtminstone lite glöd och passion när man tycker. Att man är vaken. Och hade jag fem spänn för varje gång han använder ordet gubbe i sina texter så vore jag rik. Har karl'n åldersnojja eller?

Själv har jag passerat det stadiet. Det gjorde jag när jag klev in i det rum som heter 60. Ett nytt, fräscht och tidigare omöblerat rum där jag får styra och ställa och göra vad jag vill. Ändra åsikt fyra gånger om dagen. Strunta i inställsamhet och konformism. Vara den jag är helt enkelt. Vem det nu kan vara,

Idag är jag fotograf. Och här kommer mina bilder.

New York City.

Tokyo, Japan.

Kyoto, Japan.

London, England.

London, England.

Hurghada, Egypten.

Istanbul, Turkiet.

Maderno, Gardasjön, Italien.

New York City.

Cinque Terre, Italien.

Istanbul, Turkiet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar