fredag 14 maj 2010

Palma, fredag morgon

Så är jag här, på Mallis. Bättre sent än aldrig. Solen lyser mest med sin frånvaro verkar det som men det spelar ingen roll. Jag ska inte leva strandliv. Efter en paella runt midnatt och en god natts sömn är jag redo för dagen. Och det hoppas jag Stella är också. Hon sov en hel del på planet men var annars mycket alert under de många timmarnas resande. Och hon väntade taktfullt med att fylla blöjan med alla bajsars moder tills vi landat i Palma.

Sen hade hon förstås sällskap av sin bästa kompis, den lilla gröna insekten NN, och det känns ju alltid tryggt.

För övrigt har dessa bägge skönheter lämnat Mallis. Det gjorde dom redan innan jag släckte lampan och nu ligger det bara ett par små fesiga färjor nere vid kajen. Fast det kanske kommer nya kryssare att impas av till kvällen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar