onsdag 5 maj 2010

Läget

Näe, jag har inte slutat blogga. Inte heller har jag upphört att vara Stellas farfar. Förstås. Men jag haft lite annat för mig dom senaste dagarna. Och Stella är i Småland och hostar. Hon är lika förkyld som resten av familjen, mig inkluderad.

Vi var barnvakter i torsdags och det gick ju alldeles lysande. Var tvungen att väcka den lilla skönheten för att hon inte alldeles skulle sova bort samvaron med farfar. Men inte var hon lessen för det inte. Tvärtom, hon slog bara upp sina klarblå och log när hon blev väckt. Den som kunde göra det.

Valborg tillbringades på Gotland som exploderade av vit- och blåsippor men var blåsigt och kallt. Även om solen sken. Fast det gick att äta frukost i lä och göken premiärkokoade dagen efter att jag åkt hem.

Och två dagar har nu åtgått åt att hosta. Idag, den tredje, dock något mindre. Så jag är på gång och endera dan kommer jag att blogga på riktigt igen. Och kanske visa några nya bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar