torsdag 27 maj 2010

Galleraj!

Så ropade cirkusdvärgarna ut sittplatserna på Scott och Zoo när jag var liten. Exotiskt, vilt, lite främmande och lätt skrämmande. Fast lockande. För precis som många andra barn drömde jag om att bli bortförd av en cirkus och få leva det underbara liv som bara skuggan av ett jättetält kan ge. It never rained in my dreams, så att säga.

Fast inte levde jag i närheten av tält inte. Om man inte räknar det lilla blå fyrmans som var tak över huvet på flera resor under sextio- och sjuttiotalet. En del bilder tog jag väl då också, men dom har jag inte hunnit scanna in än. Det var ju bara fyrtio, femtio år sen. Så det får bli efter pensionen.

Här, i dagens galleraj, följer andra svartvita resepix från senare datum. Fast med droppar av drömmar, längtan och en och annan vision inbäddade. För idag är temat tjejer. Klicka på dom och dom blir större.

Flickbruden, Palermo, Sicilien.

Lolitabruden, New York City.

Obamabruden, New York City.

Dockbruden, New York City.

Senoras e senoritas, Barcelona.

Smultrontöser, Södra Lagnö.

Beduinflickan, Egypten.

Vad tänker hon? Och vad tänker han?

2 kommentarer:

  1. Haha! Finns det någon förklaring till den sista bilden? En liten Star Trek-kille som bär släpet på en vanlig pendlare. Helt underbar!

    Som vanligt ett mycket fint galeraj.

    SvaraRadera
  2. Näe. Enda förklaringen är väl att vår värld är absurd. Vilket skulle bevisas.

    SvaraRadera