fredag 9 april 2010

Torsdag i NY

Dagen har bjudit på besök på MOMA, Museum of Modern Art. Synnerligen spännande presentation av den provokativa och störande konstnären Marina Abramović. Omskakande på det där sättet som bra konst ska vara; jag vet inte om jag gillar det men kan inte låta bli att tänka på det hela tiden.

I övrigt fortsätter högsommarvärmen men i morron bär det av hem till senvintern igen. Vad har jag gjort för att förtjäna det? Fast på söndag får jag ju träffa Stella. Hoppas hon känner igen mig.

Några av dagens ögonblick på bild. Klicka på den så blir den större.

The naked truth at MOMA.

The hope of our future.

New York? Or London? Or maybe Stockholm?

The dog and catman at Lexington.

En dag på varuhuset.

The melting pot.

A smoke in the park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar