torsdag 15 april 2010

Hemoms

Idag jobbar jag från hemmabasen. Ett besök på Bilprovningen i eftermiddag delar av dagen så det känns lika gott att sitta här och skriva. Jag märker att det är stor skillnad på ljuset vid mina respektive skrivbord. Förmiddagen på Kungsholmen är alltid skuggig och mörk, medan efter-lunch-timmarna blir ljusare. Här är det tvärtom. Eller snarare, här är det ljust hela dagen.

Spelar då det nån roll? För mig gör det definitivt det eftersom jag är extremt ljusberoende. Jag lever av ljus och sol och behöver värme för att fungera. Kanske därför som det alltid känns så välbefinnade att jobba hemma i Frösunda.

Så här såg det ut i söndags när Stella och jag träffades igen. Till pingst ska vi få vara barnvakt för första gången då föräldrarna drar på kalas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar