fredag 16 april 2010

Drabbad av livet

Varför känns det alltid som en personlig förolämpning när datasystemet på jobbet inte funkar? För att det är det förstås! Det är en ytterst personlig förolämpning både mot min intelligens och mitt tålamod när systemet är behäftat och nerlusat med en massa fel och dravel. Idag vägrar det exempelvis att ta emot mina utlägg. Inte för att det stjälper min ekonomi, men det gör mig ytterst förbannad att jag ska behöva lägga ner onödig tid på skiten.

Annars skulle jag kunna hävda att jag är drabbad. Det är vi ju alla. Av vulkanaska. Av vårbudgeten. Av livet! Att leva är att vara drabbad av nåt. Ständigt och jämnt. Det har mediedramaturgerna fattat för länge sen och det finns inget bättre sätt att elda på folks lägsta instinkter och svarta avund än att peka ut hur just dom - vi - är drabbade.

Själv känner jag mig drabbad av regn idag. Förutom datahelevet då. Det droppade iskallt innanför kragen i morse vilket var för mycket för att jag skulle fixa med att gå från Solna. Att komma uppblött till jobbet är ingen höjdare.

Så nu sitter jag här, torr och förbannad. Fredagen skulle kunna börja bättre. Fast den kanske slutar med att Agdan tänkt om och att det klarnar upp. Och att jag drabbas av helgkänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar