torsdag 18 mars 2010

Jag tror alltså finns jag


Jag tror allt kommer att ordna sig till sist.
Jag tror på min inneboende kraft.
Jag tror våren till sist dyker upp.
Jag tror att jag får uppleva det.
Jag tror inte att jag nånsin kommer att klaga på värmen igen.

Jag tror knappast volymen kan bli för hög i mina Bose.
Jag tror inte att just jag kan drabbas av tinnitus.
Jag tror inte på oral galvanism.
Jag tror inte på elöverkänslighet.
Jag tror inte på utbrändhet.
Jag tror inte jag orkar höra en enda kränkt människas röst till.

Jag tror på smekningen.
Jag tror på det förstulna leendet.
Jag tror på den fria tanken.
Jag tror på innerarmens lena hud.
Jag tror på blicken av tillit.

Jag tror inte på profeter, falska eller äkta.
Jag tror inte på frälsare.
Jag tror inte på änglar.
Jag tror inte på hjärnspöken.
Jag tror inte på andar.
Men jag tror på vampyrer, åtminstone på TV.

Jag tror att det finns hopp trots allt.
Jag tror att det finns godhet trots allt.
Jag tror att det finns möjlig kärlek trots bevis på motsatsen.

Jag tror inte Sverige vinner melodifestivalen i år.
Jag tror inte Sverige vinner melodifestivalen nästa år heller.
Jag tror aldrig mer Sverige vinner melodifestivalen.
Jag tror inte någon bryr sig ett skit om det - egentligen.

Jag tror att klimatet är lika självläkande som vi.
Jag tror en annan regering kan bli verklighet.
Jag tror inte sverigedemokraterna kommer in i riksdagen.
Jag tror att det får betydelse.
Jag tror inte på exkommiunisten Lars Ohlys flin.
Jag tror inte heller på Jimmy Åkessons frimicklarkostym.

Jag tror inte flintskalliga är intelligentare än lurviga.
Jag tror inte dumheten har en chans i längden.
Jag tror på den eviga evolutionen.
Jag tror att Darwin var en skitstövel som hade rätt.

Jag tror inte alla som går åt samma håll vet vart dom ska.
Jag tror inte dom kan hävda sin rätt bara för att dom är fler.
Jag tror inte på Muhammed.
Jag tror inte på Jesus.
Jag tror inte på Mao.
Jag tror tror det kan vara ett citat från John Lennon.
För jag tror på Beatles eviga liv.

Och jag tror att jag kanske bryter ihop.
Näe, jag tror inte det.
Skulle inte tro det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar