onsdag 31 mars 2010

Gulingar

Påsken är ljusets och den gula färgens högtid. Det pånyttfödda livets. Återuppståndelsens om man så vill. Därför gillar jag påsken. Gult har alltid varit min favoritfärg. När jag var liten och skulle välja nåt färgglatt blev det alltid det gula. Så är det fortfarande.

På fredag blir det alltså New York som är en gul plats för mig. Och på söndag hoppas jag få se den i all sin gulhet för då är det Easter Parade på Manhattan. Den riktiga, precis som i filmen med Fred Astaire och Judy Garland.

På fredag flyttar också Att vara Stellas farfar tillfälligt till New York. För inte tänker jag låta geografin hindra mig från att fortsätta skriva. Fast långt från Stella är det ju förstås. Och länge sen vi träffades är det också. Men jag vet att hon har det bra och blir precis lagom bortskämd nere i Småland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar